Real Racing 3 – chce to silný stroj, trpělivost (č)i peníze

Ukázky z nejnovější hry Real Racing 3 se na internetu objevily již před pár týdny a bylo jasné, že bude o co stát. Nyní je tato graficky nadupaná arkáda dostupná na Google Play za oblíbenou cenu ‚Zdarma‘, ovšem je samozřejmě plná mikrotransakcí. Jak tedy nakonec vypadá dlouho očekávaný závodní titul z produkce EA Games?

Graficky toho není mnoho co by se dalo vytknout, snad jen přílišná náročnost, která na mém, ještě nepříliš starém, Infinity s Tegrou 3 (ovšem s rozlišením 1920×1200 px) jede občas silně trhaně. Naštěstí se tak prakticky neděje v závodech samotných, ale pouze v předělech, kde se grafici opravdu vyřádili. To nicméně není vyloženě pochvala, protože spousta předělů trvá STRAŠNĚ dlouho. Tedy ono to není třeba půl minuty, ale dejme tomu třeba dvě, tři vteřiny. A takhle je to u všeho. Začnete nový závod a jako první si musíte vybrat auto. Kliknete na výběr závodu a kamera se pomalu spouští na předky automobilů, které si můžete vybrat. Lup, tři vteřiny v háji, než můžete pouze potvrdit auto, protože jiné stejně nechcete. Skončíte závod a chcete opravit ťukance, které se vám za závod nastřádaly. Kliknete na příslušné tlačítko a šnečím tempem se začne rozbalovat nabídka. Ťuknete na opravu nárazníku a celá nabídka se zase šnečím tempem začíná balit zpátky. Tak ji zase šnečím tempem rozbalíte a takhle pořád dokola. Pokud to ovšem bleskově nestihnete poplatit všechno naráz. Říkáte si možná, že z toho dělám vědu, ale když pojedete pátý šestý závod po sobě a stále budete muset čekat (protože takových míst tam je tuny), začne to vadit i těm nejotrlejším.

Závody jako takové jsou velmi pěkné, grafika rozhodně stojí za to a auta se ovládají téměř sama. Někdy skutečně ano, protože na začátku, tedy v prvním závodě, než se dostanete do nabídky, budete mít nastaveno automatické brzdění na maximum, pomocník zatáčení bude také zapnutý a bude aktivována protiskluzová regulace. Toto všechno si samozřejmě můžete přepnout či vypnout, stejně jako si můžete nastavit hlasitost hudby a zvuků. Co si ovšem nemůžete nastavit, je jméno. Aspoň mně se to nepovedlo, protože jsem se odmítal přihlásit pomocí Facebook účtu. Nastavit si můžete také ovládání, a to od natáčení telefonu/tabletu, přes virtuální volant až po šipky vpravo/vlevo a to vše buď s plynem nebo s automatickým zrychlováním.

Až se, po pár závodech, s ovládáním seznámíte a budete si víc všímat okolí, zjistíte, že oni soupeři, kteří se tváří jako živí, jsou převážně pouze virtuální s pravými jmény. Možná jsou použity jejich výsledky, ale jinak jezdí až příliš dokonale a přitom příliš pomalu na to, aby to byli skuteční lidé. Ve hře na vás čeká vše, co byste od závodní hry tohoto typu očekávali. Můžete se tedy těšit na rychlostní závody, závody v řazení, poslední zůstává i klasický závod na několik kol. Na začátku to jsou ale převážně závody na kolo jedno, maximálně dvě.

K dispozici budete mít na začátku čtyři vozy, z nichž dva si budete moci dovolit pořídit ze základního budgetu. Pokud byste chtěli třeba BMW, které je z těchto čtyř nejdražší, můžete tak učinit hned, bude vás to ale stát něco málo přes 56,- korun. Jelikož je hra zdarma, je více než jasné, že nutnost dokoupení herních peněz bude všudypřítomná. V Real Racing 3 na vás čeká na 22 licencovaných závodních vozů a to značky jako Porsche, Lamborghini, Dodge, Bugatti nebo Audi. K dispozici jsou i ‚horší‘ modely jako třeba Ford nebo právě BMW.

Prohánět se budete na skutečných tratích a to i na takových zvučných jménech jako je Mazda Raceway Laguna Seca, Circuit de Spa-Francorchamps, Silverstone, Hockenheimring a další.

V Real Racing 3 budete moci tunit, spravovat, přebarvovat a jinak vylepšovat své vozy, jako jsme na to zvyklí v sériích Need For Speed. Zde za to také budete platit herními penězi, ale hra vás bude nabádat, abyste utratili i nějaké skutečné. Když třeba budete vyměňovat/vylepšovat nějakou část na autě, bude vás to stát určitý čas. První vylepšení motoru je například za dvě minuty nebo za jeden zlaťák – pokud budete chtít celou věc uspíšit a překonat okamžitě. Těchto zlaťáků budete mít na začátek 20 a občas vám nějaký přibude, třeba za dosažení vyššího levelu. Co po vás ale hra také bude chtít, je například výměna oleje či brzdových destiček po několika závodech. Přidává to na realističnosti, to je pravda, zde je to ale z naprosto jiného důvodu. Olej je tak na deset závodů, poté se musí vyměnit, jinak ztrácíte výkon vozu. Výměna stojí samozřejmě nějaké herní dolary a k tomu trvá 5 minut. Nebo dva zlaťáky, pokud nebudete chtít čekat. Servis motoru je na 15 minut nebo za tři zlaťáky. A tak dále. Jelikož se jedná o servis auta, nemůžete s ním v tu chvíli jet, můžete ovšem kdykoliv zaplatit a vyjet. Je to jen na vás…

Závodní hry pro mobilní zařízení mě nikdy výrazně nechytly, nebo chytly tak na pár desítek minut. Tím spíš, když jsou zdarma, tudíž prošpikované IAP. Real Racing 3 používá jako motivaci, stejně jako ostatní takovéto čistě mikrotransakční hry, čas, který hráče prudí mnohem víc, než nemožnost si nějakou součástku zatím dovolit. Raději proto zaplatí, jen aby nemusel čekat a mohl hrát dál. Z principu takové hry nehraji, protože platit tímto způsobem nechci a vadí mi limity, které hra ‚nabízí‘. Byl bych ochoten za hru, kterou si můžu užít bez jakéhokoliv omezení, klidně zaplatit, třeba i přes stovku (Shadowgun, GTA III, GTA Vice City, Max Payne – a to jsem ani jednu z těchto her nehrál déle než pár desítek minut, ale zaplatil jsem), ale takto ne. Navíc mi vadí, že ceny jsou zde přímo šílené. Když si vezmete, že taková hra by (v dobách bez mikrotranskací) v Google Play stála maximálně 150,- Kč, tak cena 50.000 herních dolarů (cca 56,- Kč), za které si koupíte sotva jedno auto, či deseti zlaťáků (také cca 56,-), za které jednou vyměníte brzdové destičky, motor, olej a pneumatiky, je poměrně drzá.

Real Racing 3 je, když odhlédneme od mikrotransakcí, velmi dobrá hra. Je pěkná, licencovaná, dobře se ovládá a při řízení máte z jízdy dobrý pocit. Trend dneška je ovšem ‚dojit, dojit, dojit‘ a EA Games, stejně jako Gameloft, se tímto heslem řídí přímo rozkošnicky. Je mi tedy jasné, že Real Racing 3 si ještě párkrát pustím, ale brzy půjde, i s celými 1.7GB dodatečných dat, do virtuálního koše.

Jelikož je ale hra zdarma, nemůžu než doporučit hru vyzkoušet (měla by fungovat i na slabších strojích, ale vypadá mnohem hůř než na těch silnějších) a rozhodnout se zda, a případně kolik, hodláte do této hry investovat…
[appbox googleplay com.ea.games.r3_row]
[iframe width=“614″ height=“345″ src=“http://www.youtube.com/embed/4c8mEVifsz0″ frameborder=“0″ allowfullscreen]

1 komentář: „Real Racing 3 – chce to silný stroj, trpělivost (č)i peníze“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *